Skrab og vind er en idé, der hurtigt er blevet til et populært koncept, og vi elsker spændingen ved et skrabespil, hvor vi har chancen for at vinde en gevinst af en art. Skrabelodder såvel som digitale skrabespil bliver brugt flittigt af den danske befolkning, og der er derfor mange virksomheder, der sælger disse eller bruger det som en del af deres markedsføring. Det er en effektiv måde at tiltrække folk på, og få dem til at blive mere opmærksomme på virksomheden. Der er derfor en chance for, at virksomheden får sig nogle nye kunder på denne måde. De kan nemlig bruge deres skrabespil til at vise, hvilke produkter de sælger ved enten at have dem som gevinster eller som vindersymboler i skrab og vind spillet. Deltagerne kan dermed blive nysgerrige på produkterne, selvom de ikke vinder, og have lyst til at købe noget hos virksomheden. 

Men hvorfor er skrab og vind så populært? Det er et simpelt koncept, der på samme tid er enormt spændende for spilleren. Man opbygger selv spændingen alt efter, hvor hurtigt eller langsomt, man skraber, og man glæder sig til at se, om man har vundet en gevinst. I nogle skrabespil, gælder det om at få flere af de samme symboler – for eksempel tre ens – og ved andre, skal man blot have ét rigtigt symbol for at vinde. Begge dele kan være effektivt til at opbygge spændingen, da man hele tiden sidder og håber på, at det næste felt, man skraber, har det rette symbol. Og hvis man allerede har fået to ud af de tre symboler, er man ofte rigtigt spændt på at se, om man også har det tredje. Denne følelse af spænding er noget, mange af os godt kan lide at opleve. 

Skrab og vind gratis hos mange virksomheder 

Skrab og vind gratis på forskellige virksomheders hjemmesider, når de laver skrabespil som en markedsføringskampagne. Som nævnt er der flere virksomheder, der benytter sig af dette for at tiltrække besøgere til deres hjemmeside eller sociale medier. Dette er en smart måde for dem, hvorpå de kan fremvise deres services eller produkter. Selvom mange besøgende nok kun kommer for skrab og vind gratis, er der en god chance for, at et procentdel af de besøgende muligvis passer til virksomhedens målgruppe, og at de bliver inspireret til at købe noget med det samme eller om ikke andet huske på virksomheden til en anden gang. 

Så er skrab og vind gratis bare et trick for at få kunder? Ikke som sådan, da de besøgende får det, så de kom efter: muligheden for at vinde. Og at virksomheden bruger det til markedsføring, er til at forstå, da en virksomhed sjældent har mulighed for at give produkter væk gratis, uden at have en indtjening på det. Så på mange måder er det en win-win situation for både virksomheden og dem, der spiller. Virksomheden får mere opmærksomhed og spillerne har chancen for at vinde ved skrab og vind gratis. Det er en smart mulighed for begge parter. 

Skrab og vind gratis er noget, mange virksomheder især benytter sig af op til julen og omkring andre højtider eller populære sæsoner. Her kan de bruge det pågældende tema – for eksempel jul – til deres markedsføring. Der er derfor mange virksomheder, der laver online skrabejulekalendere, hvor spillerne har chancen for at vinde ekstra julegaver, penge, gavekort eller noget helt fjerde. Igen tiltrækker denne strategi flere besøgende til hjemmesiderne i en tid, hvor folk allerede er indstillede på at bruge penge på julegaver. Skrab og vind gratis er derfor en god markedsføringsteknik i juletiden. 

Skrab og vind – hvor kan du spille? 

Der findes efterhånden mange skrab og vind spil, og det er næsten ikke til at finde ud af, hvor man skal spille. Hvis du gerne vil spille skrab og vind, men ikke kan finde ud af, hvor du skal spille, så er det til at forstå. En god måde til at finde frem til det rette sted at spille skrab og vind, er ved at tænke over, hvorfor du gerne vil spille, hvad du gerne vil vinde, og hvor mange penge, du har lyst til at bruge. Du bør altid være fornuftig med at spille skrab og vind og ikke bruge for mange penge på skrabelodder eller online skrab og vind spil.  

Som nævnt kan du ofte finde skrab og vind gratis omkring julen, men hvis du gerne vil spille på andre tider, kan du holde øje med forskellige virksomheders markedsføringskampagner for at se, om de laver konkurrencer hyppigt. Udover disse online skrabespil, hvor man normalt deltager gratis, er der altid muligheden for at spille skrab og vind ved at købe et skrabelod ved en forhandler. Disse skrabelodder er den klassiske form af skrab og vind, som har eksisteret i mange år, og hvor man fysisk skal skrabe på loddet, for eksempel med en mønt for at se, om man har vundet. Derudover er der nogle virksomheder, der løbende har mobilskrab, hvor du kan spille skrab og vind på din telefon med chancen for at vinde forskellige gevinster.  

Skrab og vind hos supermarkederne 

Det er ofte muligt at købe skrabelodder ved de fleste supermarkeder. Men nogle af disse butikskæder har også deres egne skrabespil, som man kan deltage i. Disse har ofte ikke de samme gevinster som almindelige skrabelodder, men er til gengæld ofte gratis at spille. Skrabelodder fra blandt andet Danske Spil har typisk større pengegevinster, mens online skrab og vind spil normalt har produkter eller gavekort som gevinst. 

Skrab og vind Føtex har flere gange været en mulighed for at vinde blandt andet gavekort eller andre spændende gevinster. Disse er ofte produkter, du normalt vil kunne købe i Føtex, og det er derfor en smart markedsføringsstrategi fra supermarkedets side. Det samme gælder for skrab og vind Netto, hvor dette supermarked også har lavet skrab og vind spil for at promovere deres produkter. Desuden har der også været flere Bilka skrab og vind spil gennem årene som for eksempel julespil, og de har derudover lavet fødselsdags skrab og vind spil med Quick skrabelodder. 

Skrab og vind med mange virksomheder 

Udover supermarkederne, er der også mange andre steder, hvor du kan spille skrab og vind. Circle K er blandt andet en af de virksomheder, der ofte har lavet deres eget skrab og vind spil. Det gælder blandt andet til juletiden, hvor Circle K ligesom mange andre virksomheder har benyttet sig af højtiden til at tiltrække besøgende for at spille Circle K skrab og vind som en julekonkurrence. Circle K har dog også på andre tider af året lavet skrabespil, blandt andet med mobilskrab, hvor deltagere har haft chancen for at vinde forskellige præmier hver dag, mens de også kom til at deltage i lodtrækningen om blandt andet gavekort til rejser. Circle K skrab og vind er altså noget, der er værd at holde øje med. 

Coca Cola er også en af de virksomheder, der i høj grad benytter sig af konkurrencer for at markedsføre sig, og det giver derfor rigtig god mening at holde øje med skrab og vind Coca Cola. Drikkevaregiganten gør, hvad den kan for at holde sig relevant, og især til sommermånederne, hvor kolde drikkevarer er ekstra tillokkende, har Coca Cola ofte sørget for at lave forskellige sjove konkurrencer, hvor deltagere har kunne vinde et blandet udvalg af gevinster. 

Herudover er den store butikskæde 7 eleven også værd at holde øje med, når det kommer til at spille skrab og vind. Udover at denne virksomhed selv kan lave konkurrencer, så er skrab og vind 7 eleven også relevant, da butikken normalt sælger skrabelodder, hvor man har chancen for at vinde større gevinster. 7 eleven er altså et oplagt valg til at spille skrab og vind.